مقالات

مدل های درب ضد سرقت سه بعدی

مدل های درب ضد سرقت سه بعدی

مقدمه: در این مقاله قصد داریم درباره‌ی مدل های درب ضد سرقت سه بعدی توضیحاتی ارائه دهیم. اما قبل از آن لازم است یک سری توضیحات به عنوان مقدمه داده شود سپس به موضوع اصلی مقاله پرداخت. محافظت از خانه، دکان و محل کسب و کار در مقابل سارقان از دیر باز دغدغه همه مردم بوده است از این رو همواره به دنبال محکم سازی و ساخت درب ضد سرقت برای منزل یا دکان خود بوده اند.

در واقع درب اولین محافظ در برابر سرقت است پس کاملا منطقی است که از این نظر تمامی ملاحظات صورت گیرد. امروزه با پیشرفت علم و فناوری درب های ضد سرقت متنوعی تولید میشوند که افراد میتوانند این درب ها را خریداری و نصب کنند‌. اما درب هایی به عنوان درب های سه بعدی نیز در بازار ارائه میشوند که علاوه بر ضد سرقت بودن، دارای ویژگی هایی چون ضد حریق و ضد صدا و ضد رطوبت و سرما است. این درب ها عموما به عنوان درب ورودی ساختمان های بزرگ، اماکن تجاری، امکان دولتی چون بانک ها مورد استفاده قرار میگیرد‌.

درب ضد سرقت ترک

قبل از توضیح مدل های درب ضد سرقت سه بعدی به این مطالب توجه فرمایید:

درب های ضد سرقت موجود در بازار عموما توسط شرکت های خارجی ساخته میشوند و سپس وارد کشور میشود. اما این روز ها تولید کنندگان ایران دست به اقدام جدیدی زده اند. به طوری که متریال ساخته شده در کشور های خارجی را وارد کرده سپس اقدام به ساخت درب های ضد سرقت میکنند. درب های ضد سرقتی که وارد کشورمان میشوند شامل درب های ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ترک هستند.

همانطور که احتمالا میدانید درب های ضد سرقت چینی از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و چیزی شبیه به درب های معمولی هستند و اصلا ارزش خرید ندارند. اما در این میان درب های ضد سرقت ترک دارای کیفیت خیلی بالایی هستند به طوری که در ساخت آن از ورقه های فولادی استفاده شده است. این درب ها دارای قفل و زبانه های با کیفیت است و وارد کننده های ایرانی هم سعی میکنند مواد با کیفیت وارد کنند و درب های با کیفیت تولید کنند. به همین روش مدل های درب سرقت سه بعدی مختلفی ساخته و تولید میشوند. از آنجایی که تنوع این درب ها بالا است خریداران مینوانند بسته به سلیقه و نوع استفاده، یک کدام از این محصول را انتخاب و تهیه کنند‌.

اجزای چهار چوب درب ضد سرقت

  1. بدنه چهار چوب درب ضد سرقت از جنس یک ورق فلزی با ضخامت دو میلیمتر بوده که بسیار محکم است.
  2. روی چهار چوب، یک زوار لاستیکی به منظور جلوگیری از عبور صدا، هوا و گرد غبار تعبیه شده است.
  3. قاب زبانه ای که در درب های ضد سرقت به منظور نگهداری از زبانه قفل طراحی میشود عموما از جنس استیل درجه یک و مستحکم بوده که بسیار قوی عمل میکند.
  4. طراحی یک فضای خالی روی چهار چوب. از این فضای خالی جهت چفت کردم چهار چوب با آجر های دیوار استفاده میشود.
  5. برای درب های ضد سرقت از سه عدد لولا استفاده میشود‌. اما لولا ها تا وقتی درب ها تا ۹۰ درجه باز نشوند قابل رویت نیستند.
  6. روی درب های ضد سرقت یک زنجیر تعبیه میشود تا در صورت لزوم در را کامل باز نکنید‌. البته نصب این زنجیر، کاملا اختیاری است.
  7. برروی درب های ضد سرقت، لنز های چشمی تعبیه شده است که برای مشاهده افراد پشت درب استفاده میشود.

تا اینجا به توضیحاتی درباره‌ی اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت پرداختیم اما اگر میخواهید اطلاعات بیشتری درباره‌ی مدل های درب ضد سرقت سه بعدی داشته باشید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

انواع مدل های درب ضد سرقت سه بعدی

برای ساخت انواع مختلفی از درب های ضد سرقت سه بعدی از رویه های متعددی استفاده میشود.

  • رویه برجسته لوکس
  • رویه برجسته اکونومی
  • رویه درب ضد سرقت pvc
  • رویه درب ضد سرقت ملامین
  • رویه درب ضد سرقت از نوع CNC

درب های ضد سرقت دارای جزئیات و اجزای مختلفی هستند که میتوان گفت در کل به سه قسمت تشکیل شده اند:

استراکچر

استراکچر مهم ترین و اصلی ترین بخش از بدنه درب ضد سرقت بوده که میتوان گفت تمام اجزای مورد استفاده در درب ها روی این قسمت نصب میشوند.

رویه

عموما رویه ها ظاهر درب را تعیین میکنند. به طوری که طرح ها و نقش ها، برجستگی ها و فرورفتگی ها و روکش هایی چون چرم و غیره در آن استفاده میشود.

قفل و دستگیره

قفل که نقش اساسی در استحکام و ضد سرقت بودن درب دارد. دستگیره هم بیشتر نقش زیبایی و باز و بسته کردن درب را بر عهده دارد.

اجزای مقاومت درب ضد سرقت سه بعدی

  1. چهار چوب درب ضد سرقت سه بعدی
  2. قفل مورد استفاده در درب ضد سرقت
  3. دستگیره مورد استفاده در درب ضد سرقت
  4. لولا های مورد استفاده از درب ضد سرقت
  5. چشمی مورد استفاده در درب ضد سرقت
  6. بتن و فوم پلی اورتان مورد استفاده از درب ضد سرقت
  7. کناف و درب فلزی میانی مورد استفاده در درب ضد سرقت

همچنین لازم است برای تولید یک درب ضد سرقت مقاوم در برابر رطوبت و سرما لازم است یک پوشش ضد رطوبت برروی رویه درب ضد سرقت تعبیه شود.

انواع درب های ضد سرقت چیست ؟

1- درب ضد سرقت سه بعدی

این درب ها دارای کیفیت و امینت بالا هستند. در ساختمان این درب ها ورقه های بسیار محکمی از جنس فلز تعبیه شده است. همچین این درب ها دارای ۴ لولا بوده تا استحکام درب را تضمین کنند. در نهایت برای اینکه این درب ها در برابر رطوبت مقاومت داشته باشند از مواد پلی اورتان در ساختارشان استفاده میشود.

2- درب ضد سرقت سوپر لوکس

این درب ها عموما دارای زیبایی بسیار بالا و منحصر به فردی هستند. در ساختار آن ها از فلز محکمی چون فولاد استفاده میشود و روی آن از  پشم سنگ استفاده شده است که میتواند در برابر حرارت و صوت به عنوان یک عایق عمل کند. جالب است بدانید قفل درب های ضد سرقت سوپر لوکس دارای ۱۳ زبانه و یک قفل مرکزی است. میتوان گفت این سبک از درب ها از بهترین درب های ضد سرقت محسوب میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *