مقالات

کاربرد درب ضد سرقت در ساختمان ها

کاربرد درب ضد سرقت در ساختمان ها، درب ضد سرقت, درب امنیتی

کاربرد درب ضد سرقت در ساختمان ها؛ در سال های اخیر، کاربرد درب ضد سرقت در ساختمان ها افزایش یافته است. این درب ها نسبت به سایر درب های موجود در بازار دارای امنیت بیشتری بوده و همانطور که از نام آن پیدا است، به سبب ویژگی های خاص و امنیت بالا، مانع از ورود سارقین به داخل ساختمان ها می شود. با نصب این درب ها در ساختمان، احتمال سرقت به شدت کاهش یافته و تقریبا به صفر می رسد. در این بخش به معرفی انواع درب های ضد سرقت، ویژگی ها و مزایای استفاده از آن ها خواهیم پرداخت.

انواع درب ضد سرقت

سه نوع درب ضد سرقت ترک، چینی و ایرانی در بازار ایران در دسترس می باشند که شما می توانید با توجه به نیازهای خود هر یک از آن ها را انتخاب کنید. درب های ترک کیفیت بسیار بالایی داشته و به همین سبب قیمت بالاتری نسبت به دو نوع دیگر دارند. البته درب های ساخت ایران نیز از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و به دلیل تولید در داخل کشور، دارای قیمت مناسب تری می باشند. حتی در بین نمونه های چینی نیز درب های با کیفیت زیادی وجود دارد. پس بهتر است هنگام خرید، تنها به کشور سازنده توجه نکرده و سایر ویژگی های مهم را نیز در نظر بگیرید.

جنس درب های ضد سرقت

درب های ضد سرقت در دو نوع فلزی و چوبی موجود می باشند. درب های فلزی از فولاد یا آهن نرم تشکیل شده و یک قطعه پنل از جنش شیشه آب دیده در پشت آن ها تعبیه شده است. درب های چوبی نیز از ترکیب فلز و چوب های مختلفی همچون چوب راش، گردو و … تشکیل شده و ظاهر آن ها شباهت زیادی به درب های معمولی دارد.

بیشترین درب های ایمنی موجود در بازار را درب های چوبی تشکیل می دهند. این درب ها به دلیل شباهت به درب های معمولی از زیبایی بالاتری نسبت به درب های فلزی برخوردار هستند و تنوع طرح های آن ها نیز بیشتر می باشند. از این رو اغلب برای منازل مسکونی از این درب ها استفاده می شود. البته قیمت درب های چوبی اغلب بیشتر از درب های فلزی می باشند.

اجزای درب های ضد سرقت

در بحث کاربرد درب ضد سرقت در ساختمان ها شناخت اجزای این درب ها نیز اهمیت دارد. درب ضد سرقت به سبب اجزای تشکیل دهنده آن از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.این درب ها چند لایه بوده و از قطعات بسیار زیادی تشکیل می شوند. عایق، قفل، رویه در، ورقه فلزی، کلاف فلزی، دستگیره، لولا و چهارچوب در از اجزای تشکیل دهنده این درب های امنیتی می باشند.

در داخل این درب ها اغلب از عایق پشم شیشه یا پشم سنگ استفاده شده و به همین دلیل این درب ها علاوه بر امنیت بالا، عایق صوت و حرارت نیز می باشند.

ورقه فلزی و قفل های ضد سرقت از مهمترین اجزای تشکیل دهنده این درب ها می باشند. بدون استفاده از این دو مورد، درب های ضد سرقت به درب های معمولی تبدیل می شوند و دیگر کارایی خود را از دست خواهند داد. کیفیت قفل های ضد سرقت در این درب ها بسیار مهم است و تا حد بسیار زیادی بر امنیت درب اثرگذار می باشند.

قفل های ضد سرقت دارای دو قفل در بالا و پایین درب می باشند که به عنوان قفل شب بند و قفل اصلی درب شناخته می شوند. با چرخاندن کلید داخل این قفل ها، 8 زبانه از دو جهت وارد چهارچوب درب می شوند. علاوه بر قفل های ضد سرقت کلیدی، می توانید از قفل های دیجیتال که شامل مدل های کارتی، اثر انگشتی و رمزدار هستند نیز استفاده کنید.

ویژگی های درب های ضد سرقت

این درب های امنیتی دارای ویژگی های زیادی هستند که امروزه توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده اند. این درب ها در برابر فشارهای خارجی بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند. مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و ایمنی بسیار زیادی دارند.

همچنین نصب این درب ها بسیار آسان و سریع می باشد. همانطور که توضیح دادیم، درب های ضد سرقت از مزایای زیادی برخوردار هستند و در سال های اخیر استفاده از آن ها در بسیاری از ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی افزایش یافته است. تنها ضعف این درب ها این است که ممکن است به دلیل مقاومت بسیار بالا، در هنگام بروز حوادثی همچون آتش سوزی، که باید دسترسی گروه های کمکی با سهولت انجام شود، مشکل ایجاد کنند.

از سال های گذشته تا کنون، بسیاری از افراد برای حفظ ایمنی ساختمان خود از درب های آکاردئونی بر روی درب های معمولی استفاده می کنند. اما این درب های فلزی لایه محافظ چندان مناسبی نیستند و سارقان به راحتی می توانند از سد آن ها عبور کرده و به درب معمولی راه پیدا کنند. درب های معمولی نیز به دلیل ضخامت کم دارای مقاومت زیادی نمی باشند و نیز یکی از بزگترین ضعف های آن ها، لولاهای آن ها است که به راحتی قابل نفوذ می باشند.

اگرچه درب های ضد سرقت قیمت بالاتری نسبت به درب های معمولی دارند اما کاربرد درب ضد سرقت در ساختمان ها بسیار زیاد است و مزایای زیادی برای کاربر به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *