مقالات

تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت

تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت, درب ضد سرقت ترک, مراحل تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت

تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت مشکلی است که با ورود به خانه جدید برای هر شخصی به وجود می‌آید و این سوال را ایجاد می‌کند که آیا این کار ممکن است یا خیر. بنابراین در این مطلب این موضوع بررسی و مراحل آن توضیح داده می‌شود. تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضدسرقت یکی از مهم‌ترین کارها برای تامین امنیت هر خانه است و باعث جلوگیری از ورود سارقان و یا کند و سخت کردن کار آن‌ها می‌شود.

عنوان ضد سرقت به درب‌هایی داده می‌شود که در مقابل شکستن مقاوم سازی شده‌اند و قفل‌هایی جهت جلوگیری از سرقت و تهاجم دارند. چنین درب‌هایی اغلب ضد حریق نیز می‌باشند و گاهی تجهیزات امنیتی نظیر کارت مغناطیسی، قفل الکترونیک، تجهیزات کنترل دسترسی نیز دارند.

مراحل تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت

درب‌های ضد سرقت از نظر ساختار و طرح به درب‌های ضد سرقت ترک و چینی تقسیم می‌شوند که درب‌هایی از نوع ترک مونتاژ یا تولید ایران هستند. درب ضد سرقت ترک در ابعاد استاندارد 115 * 210 و 110 * 210 سانتی‌متر ساخته می‌شود. برای تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت ابتدا با اندازه‌گیری دقیق محل نصب درب شروع می‌کنیم. در این مرحله دو حالت وجود دارد؛

حالت اول برای انتخاب درب ضد سرقت

در این حالت عرض چارچوب درب کمتر از 105 سانتی‌متر است که در این صورت چارچوب قدیمی برش داده می‌شود.

حالت دوم دربی با عرض بیش از 105 سانتی‌متر

یا اینکه در حالت دوم اندازه چارچوب قدیمی بیشتر از 105 سانتی‌متر بوده که در آن چارچوب درب جدید روی چارچوب درب قدیمی نصب می‌شود. گفتنی است درب ضد سرقت می‌تواند به صورت سفارشی متناسب با ابعاد مورد نظر خود شما نیز سفارش داده شود.

تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت, درب ضد سرقت ترک, مراحل تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت

لازم به ذکر است در مراحل گفته شده ممکن است قسمتی از چارچوب قدیمی در معرض دید قرار بگیرد. در این صورت می‌توان دور تا دور درب ضد سرقت را با ام دی اف و یا پروفیل‌هایی با رنگ مناسب درب پوشش داد.

مرحله دوم در نصب درب ضد سرقت به جای درب قدیمی جلوگیری از ورود سرما و خروج گرما است که این کار با استفاده از فوم فشرده و یا مصالح ساختمانی انجام می‌شود. در این مرحله بسیار پیش آمده که بتن ریزی پشت درب صورت نگیرد، اما این روش مطابق با اصول ساختمان سازی نیست. این کار همچنین باعث جلوگیری از دیلم انداختن دزدها برای دزدی می‌شود.

در مرحله آخر نیز نیاز به رویه کوبی در قسمت نما و چارچوب برای درب جدید است. این کار در تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت پس از خشک شدن بتن پشت چارچوب انجام می‌شود.

چگونگی اندازه‌گیری و انتخاب در ضد سرقت

برای اندازه‌گیری چارچوب قدیمی و انتخاب درب جدید باید از طرف ارتفاع و عرض در قسمت برجسته‌ترین بخش چارچوب شروع کرد  و تا طرف دیگر اندازه گرفت. یعنی در آخر فضای مفید دهانه چارچوب درب برای عبور به دست می‌آید. البته باید بسته به انتخاب اگر درب ضد سرقت چینی باشد، حدود نیم تا یک سانتی‌متر ابعاد بیشتر در نظر گرفته شود.

چرا درب قدیمی چوبی را با در ضد سرقت تعویض کنیم

تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت با توجه به مشکلات زیادی که درب‌های قدیمی به جود می‌آورند افراد را هرچه بیشتر ترغیب می‌کند تا درب‌های قدیمی را کنار بگذارند. درب‌های ضد سرقت پوششی ایمن و ضد حرق را برای خانه فراهم می‌کند در صورتی که قفل درب‌های قدیمی به راحتی شکسته و باز می‌شوند. این درب‌ها همچنین بنابر گفته‌ها عایق خوبی برای صدا، گرد و غبار، رطوبت و حرارت هستند. لولای درب‌های معمولی نیز به راحتی از قسمت لولا فشرده و شکسته می‌شوند در صورتی که لولاهای درب‌های ضد سرقت پنهان هستند.

خرید درب ضد سرقت

در آخر نیز باید عنوان کرد در هنگام خرید دری ضد سرقت بیش از همه چیز به میزان امنیت آن توجه کنید، زیرا نوع قفل درب از مهم‌ترین عوامل است. در واقع هر چه زبانه‌های قفل درب بیشتر باشد، آن قفل پیچیده‌تر است و باز کردن آن سخت‌تر می‌شود. جنس چارچوب نیز یکی از عوامل مهم است؛ در تعویض درب قدیمی چوبی با درب ضد سرقت وجود فلز و آلیاژی خوب در چارچوب در نکته مهمی است.

این درب‌ها برای تمامی افرادی که به دنبال امنیت بیشتر هستند، محافظی امنیتی به وجود می‌آورد. این درب‌ها که از ورقه‌های آهنی و فولادی ساخته شده‌اند، از دسترسی و تجاوز سارقین جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید برای انتخاب درب ضد سرقت متناسب خود به دنبال مدل‌هایی که متناسب با محیط اطراف و نیاز شما است انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *