مقالات

روکش درب ضد سرقت

درب ضدسرقت لابی مدل 6012

درب های ضد سرقت که در چند سال اخیر در کشور ما فراگیر شده است و باعث شده توجه پیمانکاران بسیار زیادی را به خود جلب کند، نقش بسیار پر رنگی در فراهم کردن این امنیت و آسایش دارند. حال استفاده از طراحی های زیبا و مدرن بر روی این درب‌ها نیز می تواند نقشی هرچند کوچک در زیباتر شدن خانه شما نیز داشته باشند. روکش درب ضد سرقت در واقع همان بخشی از درب ضد سرقت است که دیده می‌شود. همان‌طور که در مقاله اجزای درب ضد سرقت در این بار صحبت کردیم، درب ضد سرقت دارای دو لایه روکش است که در بین آن‌ها دو لایه عایق و یک ورق و اسکلت فلزی تعبیه شده است.

رویه درب ضد سرقت تنوع زیادی به لحاظ جنس و نیز جزئیات ظاهری دارد؛ با این وجود، رنگ بندی درب ضد سرقت موجود در بازار چندان متنوع نیست و در دو دسته کلی قهوه ای و سفید در دسترس است.

اغلب رویه‌های درب ضد سرقت موجود در بازار در کشورهای اروپایی و ترکیه ساخته و روانه کشور ما می‌شوند.

درب ضد سرقت

یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد در درب ضد سرقت همانطور که از نام آن پید میباشد ، امکان سفارشی سازی درب بر اساس خواسته ها و سلیقه های شماست.

تنوع بسیار زیادی که در درب های ضد سرقت باعث شده تا دست مشتریان برای انتخاب درب ضد سرقت مناسب با طراحی دکوراسیون داخلی منزل‌شان باز باشد. یک نوع روکش هم وجود دارد که بسیار زیاد در ایران مورد استقبال می باشد و استفاده از روکش ملچ می باشد که نقش زیبا و زنده ای را بوجود می آورد.

جدیدا از روکش hpl و روکش های ملامینه نیز برای روکش درب ضد سرقت استفاده می شود که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

روکش درب های ضد سرقت از MDF و PVC بسیار مقاوم و زیبا هستند.

روکش های پرطرفدار درب ضد سرقت

امروز افزایش بسیار محسوس روکش و رویه درب ضد سرقت به حدی است که، گاهی سازندگان این درب ها نیز قابلیت تشخیص روکش و رویه های طرح جدید را از مدل های قدیمی آنها ندارند! شمار زیادی از روکش های درب ضد سرقت که در بازار کشور ما وجود دارد،از کشورهای اروپایی که در راس آنها باید به “ترکیه” اشاره کنیم، وارد می شوند.

این روزها بیش از همه روکش های “طرح چوب گردو” و “بلوط آمریکایی” بیش از سایر انواع روکش ها مورد توجه هستند.

انواع روکش درب ضد سرقت

روکش گردو طبیعی

معمولاً از رگه های بیشتری نسبت به روکش راش برخوردار است و همین امر سبب توجه بیشتر خریداران به این نوع روکش می باشد.

روکش راش طبیعی

روکش راش طبیعی از معروف ترین روکش درب های ضد سرقت موجود در بازار است. این روکش از چوب های درخت راش مرغوب تهیه شده است. رگه های زیبای موجود در این نوع روکش، جلوه طبیعی و زنده ای ایجاد می کند که جذابیت بسیاری را برای درب ضد سرقت به همراه دارد

روکش لمینیت چیست ؟

این نوع از روکش ها از چوب های فراوری شده و ساخته می شود، ولی این بدان معنا نیست که حتماً از خود چوب در ساخت آن استفاده شود و از این روکش ها برای ساخت روکش، کفپوش و دیوارپوش نیز استفاده می کنند. از مزایای استفاده از این نوع روکش میتوان به مقاومت بالای آن در برابر اشعه مضر خورشید و شباهت بسیار زیاد به چوب طبیعی اشاره کرد.

روکش پرینت

این نوع روکش به صورت چاپ شده بر روی ام دی اف به فروش می رسد که به صورت طبیعی جلوه نمی کند و ظاهر روکش های طبیعی را نخواهد داشت.

روکش هات پرس

یکی از ضعیف ترین روکش ها که به ندرت در تولید درب ضد سرقت از آن استفاده می شود و از این نوع روکش در گذشته برای درب های معمولی استفاده می شد و جزء ارزان قیمت ترین روکش های موجو در بازار می باشد.

امروز افزایش بسیار محسوس روکش و رویه درب های ضد سرقت به حدی است که حتی گاهی سازندگان این درب ها نیز قابلیت تشخیص روکش و رویه های طرح جدید را از مدل های قدیمی آنها ندارند! بد نیست به این نکته هم اشاره داشته باشیم که شمار زیادی از روکش های درب ضد سرقتی که در بازار کشور ما وجود دارد از کشورهای اروپایی که در راس آنها باید به ترکیه اشاره کنیم، وارد می شوند.

این روزها بیش از همه روکش های طرح چوب گردو و بلوط آمریکایی بیش از سایر انواع روکش ها مورد توجه هستند چراکه زیبایی این نوع طرح چوب به اندازه ای است که حتی تنها با یک رنگ سبک و ساده می توانید شاهد دربی بسیار زیبا با نمایی خارق العاده باشید.

انواع روکش‌های درب ضد سرقت موجود در بازار ایران

لمینت

شباهت چشمگیر آن به روکش های چوبی و مقاوت بسیار زیادش در برابر اشعه های مضر خورشید را می توان بزرگترین مزیت دانست.

روکش پرینت چیست ؟

به صورت چاپ شده بر روی روکش های MDF ساخته می شود.

روکش گردوی طبیعی

کیفیت بسیار بالایی دارد که با توجه به وجود رگه های زیاد چوب در آن، گاها از محبوبیت بیشتری نسبت به راش طبیعی نیز برخوردار است.

راش طبیعی

معروف ترین روکش موجود در بازار ایران است که از چوب مرغوب راش طبیعی تهیه می شود.

هات پرس

ارزان قیمت ترین نوع رنگ و روکش درب ضد سرقت است که محبوبیت چندانی در میان مشتریان ندارد!

انواع روکش MDF

روکش های mdf نیز مانند دیگر روکش های درب ضد سرقت روکش خاص دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه بررسی هر یک میپردازیم.

روکش هایگلاس

یکی از انواع روکش MDF است که در عین مقاومت بالا، وزن کمی دارد. جنس این روکش از پلکسی گلس است که نسبت به شیشه وزن کمتر و مقاومت بیشتری دارد.

روکش پرینت

این روکش در واقع نوعی چاپ بر روی MDF است که به صورت مصنوعی ظاهر چوب را تداعی می‌کند.

مزایا و معایب روکش‌های درب ضد سرقت

  1. همواره برای انتخاب برتر نوع رویه، مدل “درب ضد سرقت برجسته لوکس” را به شما پیشنهاد می دهیم. و بعد از آن مدل “برجسته اکونومی” می تواند گزینه مناسبی باشد.
  2. یکی از ویژگی های بسیار مهم رویه های برجسته اکونومی، لوکس و CNC امکان “رنگ آمیزی” مجددشان ،در اثر رسیدن هرگونه آسیب به آنهاست، چراکه این رویه های از جنس روکش چوبی می باشند.
  3. اما می رسیم به “رویه PVC” که استفاده از آنها در مناطق گرمسیر و با دمای بالا بدلیل احتمال جدا شدن MDF از PVC توصیه نمی شود؛ رویه های این نوع درب ها صنعتی هستند؛ در صورت وارد شدن هر نوع آسیبی به آنها امکان رنگ آمیزی مجدد رویه وجود ندارد! اما با توجه به صنعتی بودن این نوع رویه، بهترین انتخاب درب برای خانه هایی که در شهرهای با “رطوبت بالا” قرار دارند، همین نوع PVC باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *