مقالات

معرفی درب ضد سرقت

معرفی درب ضد سرقت, درب ضد سرقت ترک, درب ضد سرقت چیست

به طور کلیدر معرفی درب ضد سرقت میتوان گفت که دربی است که مانع از ورود سارقین می شود و در برابرهر گونه دستکاری، تخریب و اهرم نمودن ایمن و قابل اعتماد باشد این اعتماد به معنای امنیت کامل نیست اما در قیاس با درب های معمولی مسلما تفاوت بسیار زیادی دارد که استحکام درب های ضد سرقت یکی از این تفاوتهاست.

ویژگی درب ضد سرقت

بر خلاف درهای معمولی این گونه درب ها در مقابل فشار، برش، اهرم و دستکاری قفل از سطح ایمنی بسیار زیادی دارند و امنیت بسیار بیشتری از درب های معمولی حتی با نرده های حفاظتی (آکاردئونی) دارند.

اجزای درب ضد سرقت

ازقفل ،چهارچوب و ورقه فلزی ، یراق آلات (دستگیره، درکوب، چشمی، قفل پستچی) و همچنین ورقه ام دي اف با روکش طبیعی و گاه مصنوعی برای ساخت درب های ضد دزدی استفاده می شود و مواردی از قبیل از قبیل آتش پاد بودن، عایقی برای گرما و سرما، رطوبت و صدا نیز باید در نظر گرفته شود، درب های ضد سرقت باید در برابرسرقت امنیت خانه را تأمین کند و بايد در برابر وقوع حوادث غیرقابل پیش بینی همچون زلزله و آتش سوزی دارای استحکام کافی باشد.

در معرفی درب ضد سرقت باید با توجه به محل مورد استفاده با ویژگی های متفاوت انتخاب شوند.

قفل یکی از مهم ترین و اصلی ترین اجزا در درب ضد سرقت محسوب می شود، قفل و یراق آلات در درب ضد سرقت بیشتر از نوع گاو صندوقی و هر درب ضد دزدی دارای دو قفل مجزا است.

بهترین چهارچوب برای دربهای ضد سرقت آن است که از جنس آهن يا فولاد و قبل از مصرف رنگ شده باشد، اندازه سایز پشت تا پشت چهارچوب 110*210 سانتي متر يا 115*215 سانتي متر مي باشد.

چهارچوب درب ضد دزدی از ورق استینلس استیل به ضخامت 1.5 میلی متر و عرض 7 سانتی متر با پایه مقاوم ضد زنگ ساخته می شود.

معمولاً بخش داخل لنگه درب ضد سرقت از ورق فلزی مقاوم استفاده می شود تا نفوذ به داخل ساختمان را غیرممکن کند یا به تأخیر بیندازد.

درب ضد سرقت

تفاوت درب ضد سرقت با درب معمولی

  1. درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی دارای امنیت بیشتر و بالاتری هستند که این موارد در ساختار درب و همچنین در
  2. ابزار یراق مورد استفاده قرار گرفته کاملا مشخص است.
  3. درب ضد سرقت دارای قفل شب بند است.
  4. در اطراف چهارچوب از زه لاستیکی استفاده شده است که مانع از ورود گرد و خاک میشود و درب های ضد سرقت عایق صوتی نیست.
  5. درب صد سرقت دارای قفل های با استاندارد روز جهانی و بسیار با امنیت تر نسبت به درب های معمولی است.
  6. در درب ضد سرقت از قفل های معمولی و یک زمانه دار استفاده نمیکنند. بلکه قفل های ضد سرقت و ساختار درب به گونه ای است که درب از دو و یا هر سه طرف و در برخی از موارد از هر چهار طرف درب ضد سرقت در چهارچوب قفل میشود.
  7. درب ضد سرقت بر خلاف درب معمولی به صورتی نصب میشود که فضای خالی در آن وجود نداشته و مانع از ان میشود که سارقین بتوانند با دیلم نمودن آن را باز نمایند.
  8. درب ضد سرقت از دو لولا مانند درب های معمولی استفاده نمیکند بلکه از سه یا بیش از سه لولا استفاده میکند و همچنین لولا های درب ضد سرقت با به صورت مخفی هستند و یا به سمت داخل میباشند که در واقع دسترسی سارقین به لولا را کلا غیر ممکن میکنند.

از دیگر تفاوت ها نیز میتوان به موارد زیر اشاره نمود

  1. درب ضد سرقت نصب آسانی دارد.
  2. ابزار و یراق استفاده شده در درب های ضد سرقت دارای استاندارهای روز جهانی بوده و باید در هنگام خرید به نوع، جنس، شرکت سازنده و همچنین کارایی ابزار یراق نصب شده بر روی درب ضد سرقت توجه کرد.
  3. درب های ضد سرقت دارای رنگ بندی و طرح بندی های متنوع و آماده میباشند.
  4. درب های ضد سرقت با توجه به ابعاو اندازه های مختلف و همچنین اجناس به کار رفته در آن دارای قیمت های مختلفی هستند و تنوع قیمت دارند
  5. ضخامت ورق به کار رفته در درب ضد سرقت بیش از یک میلی متر ضخامت دارد که این خود دلیل بر امنیت بالای درب است.
  6. جنس درب ضد سرقت مانند درب معمولی کلا از چوب ساخته نمیشود و در میان دو رویه لنگه درب ضد سرقت از ورق فولادی جهت جلوگیری از شکستن و سوراخ نمودن درب استفاده شده است.
  7. بر روی درب ضد سرقت یک زنگ هم در صورت نیاز نصب میشود
  8. در صورت نیاز درب ضد سرقت را میتوان با وسایل امنیتی جانبی تجهیز نموده و باعث بالابردن بیش از پیش درب ضد سرقت شد
  9. درب های ضد سرقت عایق حرارتی هم هستند.

انواع دربهای ضد سرقت

در معرفی درب ضد سرقت، سه نوع درب ضد سرقت در بازار ایران اعم ازدرب ضد سرقت ترک، ایرانی و چینی وجود دارد. در میان این نوع دربها درب ترک از نظر کیفیت و قیمت در مقام بالایی قرار دارد.

البته درب ضد سرقت ایرانی نیز هم از نظر کیفیت و هم از نظر ظاهر تا حدودی مشابه نمونه ترکیه ای آن است ولی قیمت آن نسبت به درب ضد سرقت ترک پایین تر است و درب ضد سرقت چینی ارزانترین است، البته ارزان بودن به معنی بی کیفیت بودن نیست. درب ضد سرقت ایرانی مناسب با سلیقه و خواسته شما ساخته می شود.

تفاوت درب ضد سرقت ترک و چینی

درب ضد سرقت چینی

چهارچوب این نوع درب ابزار نخورده و تخت است، لولا درب چینی پنهان است واز داخل و بیرون قابل مشاهده نیست.

رویه درب به صورت فلزی (استیل) با رنگ کوره ای الکترو استاتیک می باشد، وزن درب ضد سرقت چینی نسبت به نمونه ترک خود بسیار سبک است و نصب درب آسان و سریع است.

درب ضد سرقت ترک

چهارچوب این نوع درب ابزار خورده و شاید دلیل اختلاف قیمتش با درب ضد سرقت ترک مانند درب ضد سرقت سوپر لوکس هم همین باشد. لولا درب ضد سرقت ترک از سمت داخل کاملاً مشخص است، رویه درب دو دسته است:

ام دی اف با روکش طبیعی و ام دی اف با روکش پی وی سی، وزن درب ضد سرقت ترک با دو درب ضد سرقت چینی برابری می کند و نصب درب بیش از یک الی دو ساعت زمان می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *