مقالات

درب ضد سرقت با کیفیت

درب ضد سرقت با کیفیت, درب ضد سرقت

امروزه شناسایی درب ضد سرقت با کیفیت بسیار دشوار است. زیرا پیدا کردن جنس اصل نیاز به اطلاعات فنی بسیار بالایی است که ابتدا چوب را خوب بشناسیم و همچنین پروسه ساخت درب را بدانیم. ساخت درهای ضد سرقت به مهارت بالا و دستگاه های بروز نیاز دارد ولی هستن سودجویانی در بازار که به روشهای مختلفی دست به تولید درب های با کیفیت پایین اما با رنگ و لعاب کیفیت بالا در بازار پخش میکنند و بخاطر نداشتن اطلاعات کافی از جانب خریدار با قیمت بالا بفروش میروند.

بخاطر نبودن هیچ قانون کیفی برای استاندارد کردن درب های ضد سرقت میتوان گفت هیچ معیار درستی برای ارزیابی این محصول وجود ندارد. و تنها عامل برای ارزیابی این محصول جنس چوب آن است. و تنها شخصی که میتوان درب را به اعتبار آن ارزیابی کرد، دزدی است که بتواند درب را باز کند.

به عنوان مثال در درون درب ضد سرقت برجسته از یک یا چند لایه فلز در درون درب بکار رفته است که باعث میشود تا در برابر ضربه مقاوم باشد و درب به هیچ عنوان شکسته نمی شود. که به هیچ عنوان نمیتوان کیفیت فلز به کار رفته را سنجید. کیفیت فلز بکار رفته میتواند بی کیفیت باشد و نتواند مانع ضربه شود و به راحتی شکسته شود.

قفل درب های ضد سرقت

قفل های ضد سرقت مکانیکی

قفل های مکانیکی درب ضد سرقت باکیفیت یا قفل های معمولی موجود در بازار یکی از متداولترین قفل های است که بر روی درب ها بسته میشوند

اما این قفل ها هم دارای چندین مدل هستن

درب های ضد سرقت سری A:

این قفل ها که به شکل مسطح یا هلالی است و دارای یک یا دو شیار در طرفین آن است و یا یک کلید با شیارهای در چهار ضلع آن موجود می باشد.

درب های ضد سرقت سری B:

این قفل ها که به شکل مسطح یا هلالی است و دارای یک یا دو شیار مقعر در طرفین آن است. بر روی کلید یک یا چند فرورفتگی مقعر است.

درب های ضد سرقت سری C:

کلید این قفل ها به صورت صاف و دارای شیار مقعر و Sشکل در دو طرف آن است. این کلیدها دارای مارپیچ خارجی و داخلی است که باعث شده تا لقب امن ترین قفل در بین قفل های مکانیکی را به خود اختصاص دهد.

قفل های ضد سرقت الکترونیکی

قفل های الکترونیکی ترکیبی از الکترونیک و مکانیک است به صورتی که این قفل ها به صورت پنل های رمزی، کارتی یا حسگرهای اثر انگشت در بازار موجود است که میتوانید در بازار با کیفیت های مختلف پیدا کنید. امنیت این قفل ها به نسبت قفل های مکانیکی بالاتر است. ولی این قفل ها هم به دست سارقین میتواند باز شود. امروزه تنها قفلی که دارای امنیت بالا است قفل های ضد سرقت با حسگر اثر انگشت است. ولی به دلیل مشکلاتی که این حسگرها دارند ممکن است اثر انگشت را به درستی تشخیص ندهند. یک رمز برای آن در نظر گرفته میشود که در صورت باز نشدن با اثر انگشت با آن رمز بتوان درب را باز کرد. سارقین هم میتوانند با پیدا کردن رمز درب را باز کنند. ولی جای نگرانی نیست. چون پنلهای این قفل ها به گونه ای برنامه ریزی میشوند که به سختی قابل هک شدن است.

لولای درب:

لولای درب های ضد سرقت به گونه ای طراحی شده است که بتواند در برابر ضربات مقاوم باشند و هم در مرور زمان به دلیل سنگین بودن درب. درب لنگی پیدا نکند. این لولاهای درب ضد سرقت قابلیت رگلاژ کردن درب را دارد و میتوان با باز کردن پیچ ها و تنظیم درب و بستن پیچ ها درب را رگلاژ کنید.

چهارچوب درب:

چارچوب درب درب ضد سرقت با کیفیت با درب های معمولی متفاوت است و دارای ابعاد متفاوتی است همچنین بهتر است از جنس های مقاومتری استفاده شود تا در برابر خمش و ضربه مقاوم باشد. این مسئله بسیار مهم است و شما برای ایمن کردن درب باید چارچوب ضدسرت به کار برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *