مقالات

درب ضد سرقت ترک چیست ؟

درب ضد سرقت ترک, درب ضد سرقت چیست, درب ضد سرقت اصل

درب ضد سرقت ترک چیست؟ درب های ضد سرقت انواع مختلفی دارد که یکی از آنها درب ضد سرقت است که از همه نظر (کیفیت-ظاهری-قیمت) از بقیه درب ها بهتر میباشد و در رتبه اول در همه کشورها قرار میگرد و ازنظر کیفیت دارای درجه بالایی میباشد و از نظر ایمنی مکان های مورد نظر را از دزدان و سارقان حفاظت میکنند. درب ضد سرقت ترک همانطو رکه از نام آن پیدا است در کشور ترکیه ساخته شده است و دارای اشکال مختلف و رنگ های متفاوت هستند.

ویژگی درب ضد سرقت ترک چیست ؟

هر درب دارای چهارچوب و روکش و لولا و یراق آلات میباشد. سایزهای چهارچوب و لنگه درب های ضد سرقت ترک در انواع های مختلف در بازار موجود است.

بر روی این درها قابلیت وصل کردن چشمی و قفل شب بند و هر وسیله ای که بر روی درب های دیگر وجود دارد در این درب ها هم قابل وصل شدن است. در این نوع درب ها لولاها مخفی نمیباشند و از سمت داخل قابل مشاهده هستند و تعداد این لولاها ۴ عدد میباشد که توانایی تنظیم و رگلاژ کردن درب ها را بر عهده دارد.

چهارچوب درب ضد سرقت ترک

در مورد چهارچوب این نوع درب ها میتوان گفت که اختلاف سطح کمی بین سطح بیرونی چارچوب و لنگه درب زیاد است و دارای طول ۱۷ سانتی متر است و در آنها از ورق های با ضخامت بیش از ۲/۱ میلی متر استفاده میشود و لنگه این درب ها دارایی عرض ۹ سانتی متر میباشد.

علاوه بر اینها کلیدهای بر روی این درب ها میباشد که بیشتر تعداد هشت عدد می باشد. در مورد دستگیره هم میتوان گفت که دستگیرهای که دارای اهرم اند بر روی آنها سوار شده است. بر روی این نوع درب ها نوعی قفل متصل شده است که با چرخاندن کلید بطور همزمان همه زبانه ها از دو جهت وارد چهارچوب میشود.

وزن درب های ضد سرقت

یکی از ویژگی های دیگر این نوع درب ها وزن سنگینی که دارند باعث با ارزشتر شدن این نوع درب ها میشود. در مورد نصب این گونه درب ها به مدت دو دقیقه نیاز است و نسبت به دربهای چینی و ایرانی زمان بیشتری لازم است.

درب های ضد سرقت ترک یک سری ویژگی دارند که خاص خود آن ها است. از نظر ضخامت و متریالی که درون یک درب کار شده هنگامی که درب ترک را روی لولا می چرخانیم احساس کار کردن با درب یک دژ یا قلعه به ما دست می دهد.

این وزن بالا علاوه به این که جنس مناسب اسکلت یا هسته ی مرکزی فلزی را نمایش می دهد نشان از مصالح جانبیِ مرغوب از قبیل پشم سنگ و غیره دارد.

راجع به ضخامت و وزنی که مورد اشاره قرار گرفت بسیار حساس باشید؛ به راحتی می توان از فروشنده درخواست کرد که با یک کولیس ضخامت درب را برای شما اندازه بگیرد. اما درباره ی وزن بالای درب های ترک که بیش از ۱۰۰ کیلو گرم گزارش می شود کار به این راحتی ها نیست.

مشخصات فنی درب ضد سرقت ترک چیست

1.درب ضد سرقت ترک دارای چهار عدد لولا است.
2.درب ضد سرقت ترک دارای یک عدد چشمی و قفل شب بند است.
3.سیستم قفل درب سرقت ترک دارای امنیت بالایی بوده و با یکبار چرخاندن کلید هشت عدد زبانه از دو طرف وارد چهار چوب فلزی درب می شود.
4.درب ضد سرفت ترک دارای هشت عدد کلید است که متشکل از سه عدد کلید کارگری و پنج عدد کلید اصلی است.
5. درب ضد سرقت ترکیه دارای چهارچوبی به ضخامت ۱۷ سانتی متر است .
6. درب ضد سرقت ترک تک لنگه به طور متوسط از ابعاد ۱۱۰ * ۲۱۰ سانتی متر برخوددار می باشند.

المان های کیفی درب های ضد سرقت ترک

  • مقاومت در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر فشار
  • مقاومت بالا در برابر آتش(بیش از ۴ساعت)
  • مقاومت باورنکردنی در مقابل حمله های اسیدی
  • عایق مناسب صوت و انرژی
  • قابلیت سازگاری با قفل و برایق آلات درجه یک
  • چارچوب های ابزار خورده و مقاوم
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • زیبایی خیره کننده
  • وجود طرح های متنوع و ارائه ی گزینه های گوناگون
  • قیمت معقول(اگر چه از سایر نمونه های حاصر در بازار گران تر است اما با توجه به امکانات اضافی واقعا می ارزد)

رنگ و طرح های درب ضد سرقت ترک در بازار ایران

تقریبا تمامی رنگ های موجود درب های ضد سرقت ترک را می توان در بازار ایران یافت؛ قهوه ای( روشن و تیره)، مشکی نوک مدادی و البته تلفیق مشکی و قهوه ای رنگ هایی هستند که بسته به طراحی فضای شما می توانند انتخاب شوند.

چگونه درب ضد سرقت ترک اصل را تشخیص دهیم ؟

از آن جا که درب های ترک فرانروای بازار داخلی هستند و عمده مشتریان داخلی ندیده و نشناخته آن ها را طلب می کنند؛ هستند فروشنده و تولیدی هایی که با هر ترفندی می کوشند درب های معمولی خود را در قالب برند ترک به شما بفروشند؛ در نتیجه نکات زیر را در نظر داشته باشید:

سراغ فروشگاه های معروف و با قدمت بروید؛

  1. برندهای ترک را بشناسید؛
  2. خصویات ظاهری آن ها را در فضای مجازی و بازار شناسایی کنید؛
  3. ابعاد و وزن دربی که انتخاب کرده اید را از سایت اصلی شرکت کنترل کنید؛
  4. به قیمت های پایین حساس باشید و حتما کنترل کنید؛
  5. توجه داشته باشید که علاوه بر درب و خصوصیات آن چه یراق آلات و از همه مهم تر چه قفلی کار خواهد شد؛
  6. نصب و راه اندازی درب ضد سرقت فوق العاده حیاتی است؛ در صورتی که مناسب نصب نشود تفاوتی با یک درب معمولی نخواهد داشت.

درب ضد سرقت ترک که در بازار ایران

1.درب ضد سرقت که در ایران مونتاژ میشود

یعنی مواد خام درب ضد سرقت ترک از کشور ترکیه وارد شده سپس توسط کارشناسان ایرانی مونتاژ می شود.

2.درب ضد سرقت ترک آماده چیست ؟

این نوع درب ضد سرقت در خود کشور ترکیه مونتاژ شده و به صورت پکیج وارد کشور می شود.

مقایسه درب های ترک با درب های ایرانی

درب های ایرانی را از نظر کیفیت باید هم تراز با درب های ترک دانست. تنها در قیمت های بالاست که کمیت درب های ضد سرقت ایرانی خود را نشان می دهد و نمی توانند اصطلاحا کارهای لاکچری را ارائه داد.

در محصولات میان رده کارهای ایرانی کیفیت کارهای ترک را دارند و حتی یراق آلات آن ها تماما ترک تهیه می شود و تنها در نمونه های فوق العاده لوکس است که باید سراغ گزینه های لوکس برویم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *